Friday, June 19, 2009

PENGUMUMAN PENTING UNTUK KOLEJ DI UiTM SEGAMAT JOHOR

PERHATIAN!!!! Kepada semua pelajar Universiti Teknologi MARA Segamat Johor.. Anda di minta untuk mendaftar kolej melalui sistem e-HEP system seperti sebelum ini.

Siswi yang sudah tahu keputusan menduduki kolej,TAhniah buat yang berjaya, yang tidak berjaya anda cubalah ikhtiar untuk mendaftars ebagai pelajar rayuan..

Siswa, keputusan kolej masih belum di key in kan dalam sistem online, anda di minta untuk bersabar seketika. Buat pengetahuan semua UiTM kita mengalami sedikit perubahan sistem, atas masalah ini maka kelewatan yang berlaku pihak UPK mohon maaf pada semua.

SEMUA pelajar yang inigin mendapatkan inesiatif makanan sebagai pelajar yang menduduki kolej..anda hendaklah melakukan perkara tersebut :

Pertama : sebelum ini anda telah mendaftar sebagai pelajar yang ingin menduduki kolej...Betul TAk??? cara yang sama juga tapi kamu daftar sebagai pelajar NR(Non-Resident)

Kedua: setelah kamu semua selesai mendaftar sebagai pelajar NR, anda di minta untuk mengisi inesiatif makanan NR..(bukan inesiatif pelajar yg menduduki kolej).. ini adalah penting bagi anda mendapatkan inesiatif makanan semester hadapan.

SOALAN 1: "Kenapa keta perlu daftar sebagai pelajar NR??sedangkan kita ingin mendapatkan KOLEJ??" dan kenapa perlu daftar inesiatif makanan NR??sedangkan kita akan duduki kolej??

JAWAPAN 1-
Buat pengetahuan semua, pihak UPK menjalankan sistem MANUAL dan juga sistem ONLINE, phak UPK mengalami sedikit masalah dengan sistem baru ini. dan dengan perubahan dari kampus utama menyebabkan kita semua terpaksa mengikut prosuder yang telah di tetapkan. BAgi pelajar yang benar2 ingin mendapatkan kolej sahaja yang akan bertindak segera!!!

Walaupun anda yang telah mendapat kolej,anda jangan bimbang untuk mendaftar sebagai pelajar NR, ini kerana anda telah di daftarkan sebagai pelajar yang akan menduduki kolej semester hadapan secara manual juga. LAngkah ini hanya untuk memastikan yang anda akan mendapat inesiatif makanan sahaja.

Buat pelajar siswa yang masih belum tahu keputusan kolej, anda juga di minta untuk melakukan perkara yang sama bagi langkah berjaga2. SILA LAKUKAN DENGAN SEGERA!!!!!!


SOALAN 2: Bagaimana kami nak dapat maklumat lanjut??

JAWAPAN: Anda boleh menyemak laman web UiTM johor sendiri, di mana pihak UPK telah menyenaraikan nama pelajar yang akan menndapat kolej sem depan. Jika anda masih ragu dengan sistem online ini, anda boleh trus membuat panggilan ke UPK selepas 3 hari buletin ini di pos kan..

Sebarang maklumat lanjut...tanya la UPK..hahahahah Mizi hanya sekadar membantu...huhuhuhuh

Yang ikhlas
HAMIZI HAMID
(Mantan je hahahahaha)

2 comments:

  1. heloo
    i nak tanye.
    kalo nak reg as a NR kan, kena ade alamat rumah sewa kejadah tuh sume. padehal i dpt kolej. lepatuh alamat rumah sewa ke wajib isi. abes cne nak dpt subsidi mkanan neh?
    lecehhhh lah upk neh. haihhh

    ReplyDelete
  2. ayooo...sekarang ni semua da information overload... mizi rasa kat blog ain da latest la... mizi da tak leh cakap pe2 da.. masing2 da overload da ni.. t mizi ckp g.. new info lagi...bnyk sgt info tu yg susah tu..aishhhhh....

    ReplyDelete